Rabu, 27 Januari 2010

HARU BIRU


semakin lama aku rasa hidup aku makin haru biru...jiwa berserabut dengan macam2 perkara yg mengganggu fikiranku...mungkin telah terlalu lama aku tidak meluangkan masa untuk diri sendiri...untuk memuhasabah diri ini..
ya..muhasabah diri!! that's the keyword...
kebelakangan ni aku asyik sembahyang di akhir waktu je...rase malas tu menebal je dalam jiwa dan yg lebih parah aku sering kalah dgn perasaan yg akhirnya merantai seluruh anggota dan hati...tewas dengan permintaan syaitan, pujuk rayu yg tidak pernah kenal jemu atau putus asa!! aku tak pernah semalas dan seselebet ini..entah di mana puncanya..motivasi? hingga semangat telah hilang dari diriku...aku sedar itu berdosa!! tapi rantai syaitan masih blom mampu aku putuskan...aku akan tetap mencuba!! semoga Allah membantuku..
betul la..hamba boleh melupakan Tuhannya bila hanyut dalam keselesaan...bila dh susah baru nak ingat Tuhan...baru nk cari Quran utk dibaca bagi menenangkan jiwa...aku la tu, x ckp org lain..kenapa aku x istiqomah? kenapa semangat hanya sekadar hangat2 tahi ayam? kenapa perlu tunggu org lain buat dulu baru aku nk buat? kenapa itu, kenapa ini...banyak kesedaran yg dtg dlm hatiku tp aku masih gagal bertindak utk memperbaikinya...dayuskah aku? ya Allah, tolong aku!!

1 komen la sikiiitt...:

umminabilah 27 Januari 2010 pada 6:41 PTG  

ngah kenape...anything problem ke...

About This Blog

About This Blog

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP